ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

     Για να μελετήσουμε τι τρώνε οι μαθητές στο σχολείο, φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο και μοιράσαμε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στο ποια προϊόντα προτιμούν να καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ημέρας. Απάντησαν 260 μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου. Η μελέτη των αποτελεσμάτων της έρευνας έδειξε τα εξής:

      Το 40% των μαθητών προτιμούν τα κουλούρια γιατί είναι και φτηνά και υγιεινά, ειδικά τα κορίτσια, που προσέχουν τη σιλουέτα τους. Ένα 38% τρώει σε καθημερινή βάση πίτσα, παρ’ όλο που είναι και βαρύ – για τις πρωινές ώρες – και πικάντικο φαγητό. Έτσι δικαιολογείται και η σχετικά μεγάλη κατανάλωση, σε ποσοστό 33%, αναψυκτικών, ιδίως κόκα-κόλα που βοηθάει και στη χώνεψη – πώς να παρακολουθήσει άλλωστε κάποιος άλλες 4-5 ώρες μαθήματος αν δεν έχει χωνέψει; Δεν ξέρουμε βέβαια κατά πόσο σκέφτονται λογικά αυτοί που πίνουν κόκα-κόλα το πρωί και μάλιστα, αρκετές φορές με άδειο στομάχι. Ένα ποσοστό, ευτυχώς, 31% προτιμάει τους χυμούς γιατί είναι και πιο υγιεινοί.

 

 

     Τα σάντουϊτς, που είναι σαφώς πιο χορταστικά και πιο νόστιμα από την πίτσα καταναλώνονται σε ποσοστό 28%, ενώ τα κρουασάν αντίστοιχα σε μικρότερο ποσοστό, μόλις 13%, κοντά με τις τυρόπιτες 15%. Αξιοσημείωτο και όμως αναμενόμενο το μεγάλο ποσοστό μαθητών που αγοράζουν τσίχλες, 43%, οι μισοί περίπου μαθητές του σχολείου. Προτιμώνται οι τσίχλες που φρεσκάρουν την…. αναπνοή και φυσικά αυτές που έχουν γεύσεις φρούτων. Είναι φτηνές, νόστιμες και απασχολούν το στόμα όλη την ώρα: «καλύτερα να μασάς , παρά να μιλάς», λένε. Τι γίνεται, όμως, όταν και μασάς και μιλάς, ιδίως κατά τη διάρκεια του μαθήματος; .……..!!!

     Γάλα πίνουν μόνο 12 μαθητές στους 260!!! Πάλι καλά, γιατί οι άλλοι τους κοροϊδεύουν. Κατά γενική ομολογία όμως γνωρίζουν όλοι τους τις θρεπτικές ιδιότητες του γάλακτος και την ανάγκη κατανάλωσής του από τα παιδιά αυτής της ηλικίας.

    Αν η έρευνά μας είχε γίνει λίγες μέρες νωρίτερα φανταστείτε το ποσοστό κατανάλωσης σε γλειφιτζούρια, όταν όλο σχεδόν το σχολείο κυκλοφορούσε με μια σφυρίχτρα ή μια πιπίλα στο στόμα. Κατά τ’ άλλα μπορείτε να βγάλετε και μόνοι σας τα συμπεράσματά σας !!!!  

 

Υπεύθυνο για την έρευνα ήταν το τμήμα Β1 του σχολείου μας

και τ’ αποτελέσματα σχολίασαν οι μαθήτριες Βεργοπούλου Στ. και Διακουμή Παν.

 

 

 

Υπεύθυνος καθηγητής: Γιάννης Σιδερής