ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Προβληματισμοί - Γνώμες   .........................    

- Η σημερινή νεολαία

- Ανέτειλε τω κόσμω το φως το της γνώσεως

Έρευνες   ......................... 

- Έρευνα πάνω στην οργάνωση του σχολικού χρόνου στα γυμνάσια των πιο ανεπτυγμένων χωρών

       (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – 2003)

     - Έρευνα πάνω στις προτιμήσεις των μαθητών της Α’, Β’ Γυμνασίου 

       (57ο Γυμνάσιο Αθηνών – Νοέμβριος 2003)

Ενημερωτικά θέματα ....

     - ΙΝΤΕRNET

     - AIDS: Κοντά στο εμβόλιο

     - Ο πρώτος απολογισμός ενός τυφώνα

     - Σύντομη ιστορία της βιολογίας

Ποιήματα - διηγήματα .....       

     - Η πρώτη μέρα στο γυμνάσιο

- Στο διάλειμμα με βροχή

- Η φιλία

- Ένα γέλιο θα μας σώσει

- Ο αδελφός μου

     - Η μουσική

Αθλητικά  .....................  

- Champions League

     - Οι εμφανίσεις των ελληνικών ομάδων στο Champions League

     - Ρεάλ Μαδρίτης, η βασίλισσα της Ευρώπης

     - Ολυμπιακοί αγώνες

Ψυχαγωγία ..................... 

- Ανέκδοτα

- Σταυρόλεξο

 

 

Τουλάχιστον στα ανέκδοτα,

είμαστε αχτύπητοι

 

 

Συμμετείχαν οι μαθητές:

 

Α’ Γυμνασίου:

Αθανασάκης Δημήτρης

Αποστολοπούλου Φρειδερίκη

Βελία Μαλβίνα

Βουβουτάς Στρατής

Γεωργουλοπούλου Αγγελική

Γκεράζη Μάριος

Λεοπούλου Μαριάννα

Μασούρα Παναγιώτα

Μίχος Γιάννης

Παναγιωτόπουλος Ηλίας

Ράπαϊ Νίκος

Τσέλια Σπυριδούλα

 

Β’ Γυμνασίου:

Γκούζια Λίνα

Ιωακείμ Αλέξανδρος

Μπουρμπούλης Κώστας

 

Γ’ Γυμνασίου:

Θωμόπουλος Βασίλης

Κάσση Χριστίνα

Κοβάτση Έλντα

Κούρκουλου Κατερίνα

Ταλίπσκι Μπάρτος

Τσουβαλάς Γιώργος

 

 

 

Υπεύθυνοι  διόρθωσης- έκδοσης:

κ. Βίκυ Γεωργοτά – κ. Γιάννης Σιδερής.

 

 

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ - ΓΝΩΜΕΣ

 

Η σημερινή νεολαία

Βρισκόμαστε πλέον στον 21ο αιώνα. Η νεολαία είναι έτοιμη να πάρει τη θέση που της αξίζει και ξεκινάει τις κατακτήσεις της στην κοινωνία. Επιτέλους μπορούμε να εκφραστούμε ελεύθερα και όχι με εντολές των άλλων. Σκεφτόμαστε ως εξής: Όλοι σήμερα έχουν δικές τους δουλειές, ενώ εμείς μόνο θα διαβάζουμε;

Για να καταλάβετε τι μπορεί να κάνει η σημερινή νεολαία, πάντα μέσα σε όρια και με υπευθυνότητα, δίνω τα εξής παραδείγματα: ο Ryan Sheckler άρχισε να τσουλάει πάνω σε skate (σανίδα) από τα πέντε του χρόνια και συνεχίζει μέχρι σήμερα που είναι δεκατριών. Η εταιρία για την οποία εργάζεται (η WORLD INDUSTRIES) βγάζει σανίδα με το όνομά του. Με μια μικρή βοήθεια των γονιών του, έγινε ο μικρότερος σε ηλικία επαγγελματίας skater.

Ταλίπσκι Μπάρτος

Γ' Γυμνασίου

 

 

 

Ανέτειλε τω κόσμω το φως το της γνώσεως

Θυμάμαι τα Χριστούγεννα σαν ένα γλυκό παραμύθι. Από πολύ μικρή τις μέρες αυτές περίμενα να δω τα πάντα γύρω μου στολισμένα. Όλα αυτά ήταν μια γλυκιά αναμονή. Τώρα που μεγαλώνω νιώθω την ανάγκη να ξανασκεφτώ, να καταλάβω καλύτερα. Αναρωτήθηκα γιατί οι πολλοί θεοί της μυθολογίας έγιναν ένας. Μάλλον είχαν οι άνθρωποι αυτήν την ανάγκη. Κουράστηκαν από τα πάθη των θεών που μερικές φορές ήταν μεγαλύτερα από τα  ανθρώπινα πάθη. Ζήτησαν να γαληνέψουν το πνεύμα τους και την ψυχή τους.

Την κατάλληλη στιγμή για όλους, ήρθε ο Χριστός στη γη. Έτσι απλά γεννήθηκε και έφερε μαζί του το μεγαλείο της ταπεινότητας. Ήρθε, και έφερε το φως που πλημμύρησε τις καρδιές μας. Ήρθε, και όλοι ακουμπήσαμε πάνω Του τις ελπίδες μας. Ήρθε, και η ιστορία άρχισε να μετρά από την αρχή τα χρόνια της.

Τι κι αν μερικοί είναι απέναντι και δεν τον πιστεύουν; Αυτό είναι επιλογή ζωής. Οφείλουμε να τη σεβαστούμε. Όπως οφείλουμε σε κάθε δυσκολία, σε κάθε δίλημμα ν’ ακούμε την καρδιά μας. Όπως ακριβώς το είπε εκείνος: «Αν έχουμε πίστη σαν κόκκο σινάπεως μπορούμε να μετακινήσουμε βουνά».

Καλά Χριστούγεννα

 

Λεοπούλου Μαριάννα

Α’ Γυμνασίου

 

   

 ΕΡΕΥΝΕΣ

 

Έρευνα πάνω στην οργάνωση του σχολικού χρόνου στα γυμνάσια των πιο ανεπτυγμένων χωρών

(Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – 2003)

Σε όλες τις χώρες που εξετάζονται στην έρευνα (τα ονόματά τους αναγράφονται στον οριζόντιο άξονα των  διαγραμμάτων της επόμενης σελίδας), η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας (δημοτικό) και της κατώτερης δευτεροβάθμιας (γυμνάσιο). Στις περισσότερες από αυτές η υποχρεωτική εκπαίδευση διαρκεί  9 χρόνια, ξεκινώντας από την ηλικία των 6 ετών και τελειώνοντας στην ηλικία των 16 ετών. Η μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών διαπιστώνεται στην Ολλανδία και στη Βόρειο Ιρλανδία, όπου η υποχρεωτική εκπαίδευση διαρκεί 12 χρόνια.

Ο μέσος όρος των διδακτικών ημερών μιας σχολικής χρονιάς είναι 188 ημέρες. Ο αριθμός των διδακτικών ημερών στη χώρα μας (185 ημέρες) προσεγγίζει το μέσο όρο (αναλυτικά στοιχεία δίνονται στο πρώτο διάγραμμα της επόμενης σελίδας).

Η σχολική εβδομάδα διαρκεί στις περισσότερες χώρες πέντε ημέρες, με εξαίρεση το Λουξεμβούργο, όπου η σχολική εβδομάδα διαρκεί έξι ημέρες. Τα μαθήματα στις περισσότερες χώρες γίνονται από Δευτέρα έως Παρασκευή, με εξαίρεση το Λουξεμβούργο, τη Γαλλία, ορισμένα σχολεία της Γερμανίας και της Ιταλίας, όπου τα μαθήματα γίνονται και Σάββατο (πρωί).

Από τα στοιχεία που αφορούν τον ελάχιστο ετήσιο αριθμό διδακτικών ωρών διαπιστώνεται ότι στο γυμνάσιο και ειδικότερα στην ηλικία των 13 ετών, ο μέσος όρος είναι 933 ώρες. Η Ελλάδα, με 923 ώρες προσεγγίζει το μέσο όρο. (αναλυτικά στοιχεία δίνονται στο δεύτερο διάγραμμα της επόμενης σελίδας).

Από τα στοιχεία που αφορούν την κατανομή των ωρών διδασκαλίας των υποχρεωτικών μαθημάτων προκύπτει ότι τα υποχρεωτικά μαθήματα στις χώρες που εξετάζονται στην έρευνα είναι σε γενικές γραμμές τα ίδια, αλλά παρατηρούνται σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά το χρόνο που προβλέπεται για τη διδασκαλία τους. Για παράδειγμα στην Ελλάδα ο ετήσιος διδακτικός χρόνος που προβλέπεται για τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας (νέα ελληνικά) ξεπερνά το μέσο όρο τόσο στην ηλικία των 7 ετών, όσο και στην ηλικία των 10 ετών, ενώ αντίθετα είναι κατώτερος του μέσου όρου στην ηλικία των 13 ετών.

(Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – www.pi-schools.gr)

 

 

 

 

 

Έρευνα πάνω στις προτιμήσεις των μαθητών της Α’, Β’ Γυμνασίου 

(57ο Γυμνάσιο Αθηνών – Νοέμβριος 2003)

 

Στους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του 57ου γυμνασίου Αθηνών, δόθηκε ερωτηματολόγιο σχετικό με τους τομείς που υστερεί το σχολείο και η γειτονιά στην οποία διαμένουν. Επίσης οι μαθητές ρωτήθηκαν για το ποια ηλεκτρονική συσκευή θα προτιμούσαν να έχουν στο δωμάτιό τους και πού θα προτιμούσαν να πάνε σε πιθανή έξοδό τους.  

Στις επόμενες σελίδες δίνονται συνοπτικά οι απαντήσεις των μαθητών, με τη μορφή διαγραμμάτων.  Κατ’ αρχήν υπάρχει συμφωνία στο ότι λείπει από το σχολείο περισσότερο το γυμναστήριο.  Ως δεύτερη έλλειψη η Α’ γυμνασίου επισήμανε την μικρή αυλή ενώ η Β’ γυμνασίου τα εργαστήρια. Από τη γειτονιά όλοι συμφωνούν ότι λείπει περισσότερο το πράσινο. Ως δεύτερη έλλειψη η Α’ γυμνασίου επισήμανε την καθαριότητα ενώ η Β’ γυμνασίου τους χώρους άθλησης.

Ως ηλεκτρονική συσκευή, η Α’ γυμνασίου προτιμάει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ η Β’ γυμνασίου έχει πιο ακριβά γούστα, αφού θα ήθελε να αποκτήσει home cinema. Αρκετά υψηλή θέση στην εκτίμηση των μαθητών κατέχουν και τα κινητά τηλέφωνα.

Αν τους χάριζαν ένα δωρεάν εισιτήριο, τα παιδιά της Α’ γυμνασίου θα προτιμούσαν να πάνε σε ποδοσφαιρικό αγώνα ή σε σινεμά. Αντίθετα η Β’ γυμνασίου αποδεικνύεται αρκετά φιλόμουση, αφού θα προτιμούσε να πάει σε κάποια συναυλία.

Ι.Σ.

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

ΙΝΤΕRNET

To INTERNET είναι ένα σύνολο τοπικών και ευρύτερης περιοχής δικτύων, που είναι διασυνδεδεμένα μεταξύ τους. Περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σύνδεση υπολογιστών στον κόσμο. Χρήστες από κάθε άκρη της Γης συνδέονται και αποσυνδέονται από αυτό, ανταλλάσσοντας πληροφορίες και δεδομένα.

Η ιστορία του ξεκίνησε τις δεκαετίες του ψυχρού πολέμου (1950 ως 1970). Τότε οι Η.Π.Α. ζούσαν με το φόβο ενός πιθανού πολέμου με τη Σοβιετική Ένωση και γι’ αυτό το λόγο σχεδίασαν τη δομή του έτσι ώστε και να καταστρεφόταν ένα κομμάτι του να μπορούσε να λειτουργήσει το υπόλοιπο χωρίς προβλήματα. Γι’ αυτό κανένας δεν είναι «ιδιοκτήτης» του INTERNET και κανένας δεν έχει τη συνολική ευθύνη της διαχείρισής του.

Ο παγκόσμιος ιστός (World Wide Web) απoτελεί ένα ειδικό τμήμα του INTERNET και δημιουργήθηκε το 1989 στην Ελβετία από τον Tim Bemers-Lee. Δεν υπάρχει δωρεάν πρόσβαση στο INTERNET και για να συνδεθείτε σε αυτό θα πρέπει να πληρώσετε συνδρομή σε κάποια εταιρία, όπως πχ την OTEnet...

Παναγιωτόπουλος Ηλίας

Α’ Γυμνασίου

 

 

 

AIDS: Κοντά στο εμβόλιο

Η διεθνής κινητοποίηση στην έρευνα για το AIDS κάνει τους ειδικούς αισιόδοξους όσον αφορά τη δημιουργία θεραπευτικού εμβολίου, αν και η προοπτική προληπτικού εμβολίου κατά της νόσου είναι ακόμη μακριά. Κατά τη διάσκεψη «Εμβόλιο για το AIDS», οι συμμετέχοντες μετέφεραν ένα κλίμα αισιοδοξίας όσον αφορά τις στρατηγικές εμβολιασμού που στοχεύουν στην ενεργοποίηση κυττάρων που σκοτώνουν τον ιό του AIDS.

Αυτήν τη στιγμή ομάδες σε όλο τον κόσμο παρασκευάζουν συνεχώς νέα υποψήφια εμβόλια αυξάνοντας τον αριθμό των θεραπευτικών δοκιμών σε ασθενείς που το επιθυμούν. Οι ειδικοί δεν έχουν ακόμα κατανοήσει πλήρως τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζεται και κινείται στον οργανισμό ο ιός, ώστε να εισάγουν αντισώματα που να τον εντοπίζουν και να τον σταματούν προτού μολύνει τα κύτταρα. Δεδομένο είναι πως η φτώχεια και η έλλειψη εξοπλισμού και προσωπικού θα εμποδίζουν για αρκετό καιρό ακόμη το όνειρο της θεραπευτικής αγωγής για όλους.

Μίχος Γιάννης

Α’ Γυμνασίου

 

 

 

Ο πρώτος απολογισμός ενός τυφώνα

  Ξεριζωμένα δέντρα, σπίτια χωρίς ρεύμα, πλημμυρισμένους δρόμους, προβλήματα στις μετακινήσεις και δεκαπέντε  νεκρούς άφησε πίσω του ο τυφώνας «Ιζαμπέλ» που έπληξε τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ. Με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα η «Ιζαμπέλ» σάρωσε τις επαρχίες Βόρεια Καρολίνα και Βιρτζίνια και παρέλυσε την αμερικανική πρωτεύουσα Ουάσιγκτον. Περίπου 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, 2.000 πτήσεις αναβλήθηκαν, ενώ η μετακίνηση με τρένο ή αυτοκίνητο ήταν ένα εγχείρημα με αβέβαιη κατάληξη. Επίσης πολλά σχολεία δε λειτούργησαν. Και μέσα σε όλα, οι τουρίστες  της Ουάσιγκτον διαμαρτύρονταν για τα κλειστά μουσεία, μνημεία και σταθμούς σα να  επρόκειτο  για μια οποιαδήποτε μέρα.

Γεωργουλοπούλου Αγγελική

Α’ Γυμνασίου

 

 

 

 

Σύντομη ιστορία της βιολογίας

Είναι μια γενική επιστήμη που ερευνά τα φαινόμενα της ζωής όλων των έμβιων όντων (ζώων, φυτών και στοιχειωδών οργανισμών), όλων των εποχών. Ο όρος βιολογία χρησιμοποιήθηκε μόλις τον 19ο αι., ως επιστήμη όμως είναι παλιά και αναπτύχθηκε πρώτα στην Ελλάδα. Τα θεμέλιά της έβαλε πρώτα ο Ιπποκράτης και συνέχισαν ο Αριστοτέλης, ο Θεόφραστος και ο Γαληνός. Τα συμπεράσματά τους ήταν αποδεκτά ως τον 17ο αι. Ο έλεγχός τους ξεκίνησε όταν άρχισαν να αναπτύσσονται η ανατομία, η βοτανική, η ζωολογία, η παλαιοντολογία και η τεχνική (μικροσκόπιο κτλ). Τον 18ο αι. μπήκαν τα θεμέλια της σύγχρονης βιολογίας, ώστε να υψωθεί σε μεγάλη επιστήμη. Το όνομά της δόθηκε από τον Λαμάρκ το 1802. Ένας τομέας στον οποίο η βιολογία έχει πολύ λίγο προχωρήσει είναι η προέλευση της ζωής.

Θωμόπουλος Βασίλης

Γ’ Γυμνασίου

 

 

 

 

 

ΠΟΙΗΜΑΤΑ - ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ

 

Η πρώτη μέρα στο γυμνάσιο

Το Δημοτικό τελείωσε. Εγώ, μόλις το συνειδητοποίησα, άρχισα να αναπολώ τις διάφορες ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές που με σημάδεψαν. Ένιωθα μεγαλύτερη τώρα και δυστυχώς, έτσι ήταν. Τι αισθανόμουν ούτε και εγώ ήξερα. Απ’ τη μια ήμουν λυπημένη, έτοιμη να κλάψω κι απ’ την άλλη ήμουν σχεδόν ευτυχισμένη που άνοιγα έναν καινούργιο δρόμο. Με τους ως τότε συμμαθητές μου χωρίσαμε κλαίγοντας.

Το καλοκαίρι πέρασε, όπως περνούν τα χελιδόνια ταξιδεύοντας για θερμότερες χώρες. Έφτασε η μεγάλη μέρα, η πρώτη μέρα στο σχολείο, το Γυμνάσιο. Χιλιάδες πεταλούδες είχαν περάσει το στομάχι μου για απόχη και το είχαν κάνει κόσκινο!

Το κτήριο φαινόταν (ψιλο)καινούργιο, αλλά όχι πολύ ευάερο και ευήλιο έτσι που στριμωχνόταν ανάμεσα στις πολυκατοικίες. Τελικά αυτό αποδείχτηκε λάθος, γιατί ύστερα από λίγο ο ήλιος και ο αέρας μας χτυπούσαν αλύπητα. Το προαύλιο ήταν φωτεινό και καθαρό, το ίδιο και οι τάξεις, που όταν φύγαμε έμοιαζαν με βομβαρδισμένο τοπίο! Γενικά ο χώρος μας φαινόταν φιλικός και φιλόξενος.

Οι συμμαθητές μου μού ήταν (όλοι σχεδόν) γνωστοί κι έτσι ένιωσα σχεδόν αμέσως άνετα. Βρήκα τις φίλες μου και αρχίσαμε σχεδόν αμέσως το «κουτσομπολιό», όπως πολλοί θα το’ λεγαν! Οι καθηγητές στην αρχή μου φάνηκαν κρύοι και απόμακροι, αλλά ύστερα άλλαξα ριζικά τη γνώμη μου. Ήταν όσο αυστηροί έπρεπε με όσους έπρεπε κι όσο επιεικείς έπρεπε, με όσους τους επιτρεπόταν. Φυσικά υπήρξαν και αντιπάθειες, δε μπορούμε να ταιριάξουμε με όλους!

Όταν ο αγιασμός ξεκίνησε, ο ήλιος μας βάραγε (με το ανεπιθύμητο εκείνη τη στιγμή φως του) κατακούτελα. Έτσι, όπως ήταν φυσικό, υπήρξαν απώλειες στη μάχη μας κατά της ζέστης και τρία παιδιά λιποθύμησαν. Οι υπόλοιποι δεν πτοήθηκαν κι έτσι ο αγιασμός τελείωσε, ύστερα από ένα καλό μπανάκι (από τον ιδρώτα και τον αγιασμό!). Χωριστήκαμε σε τμήματα και ήμουν χαρούμενη, γιατί ήμουν με την καλύτερή μου φίλη. Πήγαμε αναστενάζοντας στις τάξεις και καθίσαμε «ήσυχα - ήσυχα» (από ησυχία να φαν και οι κότες) στα θρανία μας. Πήγαμε ύστερα να πάρουμε τα βιβλία μας. Τι χαρά! (ειρωνικό). Ήταν πολλά και βαριά. Πάλι καλά που είχα δυο τσάντες!

Στο ενδιάμεσο διάλειμμα το προαύλιο έμοιαζε περισσότερο με σκηνή «Jurasik park» (με τους δεινόσαυρους πολύ εξαγριωμένους κιόλας!) παρά με σχολική αυλή γεμάτη «πολιτισμένα παιδιά». Στο κυλικείο γινόταν «η μάχη του Σκρα» παρόλο που ήταν μόνο 9:00 η ώρα.

Τέλος πάντων οι δυο πρώτες «Γυμνασιακές» ώρες μου θύμισαν το δημοτικό! Τελικά, δε διαφέρουν κατά πολύ τα δυο σχολεία, μόνο που στο γυμνάσιο υπάρχουν πιο πολλά (δυστυχώς) μαθήματα.

Γύρισα στο σπίτι μου χαρούμενη και με αναπτερωμένες ελπίδες. «Τελικά δεν ήταν και τίποτε το τρομερό» είπα από μέσα μου, κοιτάζοντας τα βιβλία. Πού να ήξερα τι με περιμένει!

Μασούρα Παναγιώτα

Α’ Γυμνασίου

 

 

                                                       

Στο διάλειμμα με βροχή

Το πρωί που ξύπνησα για το σχολείο ο καιρός δεν ήταν ιδιαίτερα καλός. Ο ουρανός ήταν γαλάζιος αλλά μερικά μαύρα σύννεφα έρχονταν απειλητικά από το βάθος. Όταν βγήκα έξω ένα απαλό αεράκι χτύπησε το πρόσωπό μου.

Στην αυλή του σχολείου μας τα παιδιά της Α’ τάξης το είχαν ρίξει στο παιχνίδι. Φωνές, ξεφωνητό, μαλώματα ακούγονταν στην αυλή. Όμως με το πέρασμα της ώρας το κουδούνι χτύπησε και όλα αυτά σταμάτησαν. Μετά την προσευχή μπήκαμε αμέσως στις τάξεις μας γιατί φυσούσε δυνατός αέρας και έκανε κρύο.

Δεν πέρασε πολύ ώρα και η τάξη σκοτείνιασε. Ο ήλιος είχε κρυφτεί πίσω από τα μεγάλα μαύρα σύννεφα που είχαν μαζευτεί. Ο ουρανός γινόταν ολοένα και πιο μαύρος. Φαινόταν ότι θα βρέξει. Το κουδούνι για το πρώτο διάλειμμα χτύπησε. Άλλοι τρέχουν στις βρύσες, άλλοι στο κυλικείο, άλλοι κάθονται στις τάξεις τους και οι πιο βιαστικοί αρχίζουν αμέσως το παιχνίδι.

Ο ουρανός ήταν κατάμαυρος και σιγά - σιγά άρχισαν να πέφτουν χοντρές σταγόνες βροχής. Η βροχή δυνάμωνε ολοένα και περισσότερο και τότε όλοι μπήκαν στις τάξεις τους, εκτός από μια κοπέλα που ήταν καινούργια στο σχολείο. Είχα ακούσει πως ήταν από την Ινδία. Ήταν διαφορετική από εμάς, είχε κατάμαυρο μακρύ μαλλί, ήταν ψηλή, τα ρούχα της είχαν πολύ φωτεινά χρώματα και διάφορα περίεργα σχήματα. Αυτή έμεινε έξω στην βροχή. Έπαιζε και γελούσε μόνη της, φαινόταν σα να μην είχε ξαναδεί βροχή στη ζωή της.

Μερικοί την κοιτούσαν και γελούσαν, άλλοι παραξενεύτηκαν. Φαινόταν πολύ ευτυχισμένη. Ζήλεψα και βγήκα και γω έξω στη βροχή μαζί της. Γνωριστήκαμε. Την έλεγαν Ριρί και δεν μιλούσε καλά ελληνικά γιατί είχε μόνο 3 μήνες στην Ελλάδα. Μετά μας φώναξαν οι δάσκαλοί μας να μπούμε μέσα στις αίθουσες, γιατί θα αρρωσταίναμε.

Χτύπησε το κουδούνι για μάθημα. Εγώ και η Ριρί ήμασταν μούσκεμα, όμως αυτό δε μας ενοχλούσε καθόλου. Η βροχή εξακολουθούσε να πέφτει. Η αυλή του σχολείου μας έμοιαζε με λίμνη. Μετά από δέκα λεπτά, η βροχή σταμάτησε. Ο ήλιος, που είχε κρυφτεί πίσω από τα σύννεφα ξαναέλαμψε, ο ουρανός άνοιξε και είχε σχηματιστεί ένα υπέροχο ουράνιο τόξο, με όλα τα χρώματα που υπάρχουν.

Κοβάτση Έλντα

Γ’ Γυμνασίου

 

 

   

Αποστολοπούλου Φρειδερίκη

Α’ Γυμνασίου

 

 

Η φιλία

Μέσα στο βούρκο της ζωής

στην τόση αδικία

υπάρχει μια λέξη ιερή

που λέγεται φιλία

 

Ένας φίλος πραγματικός

είναι άγγελος σωστός

που δίπλα σου πάντα στέκεται

και σου συμπαραστέκεται

 

 

 

 

Ένα γέλιο θα μας σώσει

Η ζωή είναι μια τρέλα

ζήσε, αγάπα, γέλα

κι αν ποτέ απογοητευτείς

χαμογέλα πριν χαθείς.

 

Αν η αγάπη σ’ έχει προδώσει,

αν η ζωή σ’ έχει πληγώσει

γέλα και συ, όπως οι άλλοι,

η ζωή δεν είναι μεγάλη,

κοίτα γύρω σου όλοι γελάνε

τι νομίζεις, αυτοί δε πονάνε;

 

Τσέλια Σπυριδούλα

Α’ Γυμνασίου

 

      

 

Ο αδελφός μου

Έχω έναν αδελφό

που πολύ τον αγαπώ

είναι και πολύ γλυκό

αλλά πόσο ζωηρό

που μου σκίζει τα βιβλία

και μου παίρνει τα μολύβια

για να γράφει το γραφείο.

Τι να κάνω που τον αγαπώ

Μην ξεχνάμε, τον έχω αδελφό.

 

 

 

Η μουσική

Η μουσική σε χαλαρώνει

αλλά και σε ξαλαφρώνει

η μουσική είναι ακόμα πιο ωραία

όταν είσαι με παρέα

 

Η μουσική σε ανακουφίζει

αλλά και σε μαγνητίζει

και είναι ακόμα πιο ωραία

όταν είσαι με παρέα

 

Βελία Μαλβίνα

Α’ Γυμνασίου

 

 

 

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

 

Champions League

Μια από τις μεγαλύτερες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις είναι το Champions League, ένα πρωτάθλημα που συμμετέχουν οι καλύτερες ομάδες των ευρωπαϊκών εθνικών πρωταθλημάτων. Η Ελλάδα έχει φιλοξενήσει πολλές μεγάλες ομάδες στα πλαίσια του Champions League. Επίσης οι ομάδες μας έχουν παίξει στα μεγαλύτερα στάδια της Ευρώπης, ως φιλοξενούμενοι των ομάδων αυτών. Οι τρεις ελληνικές ομάδες που συνήθως συμμετέχουν στο Champions League είναι ο Παναθηναϊκός, ο Ολυμπιακός και η ΑΕΚ. Μάλιστα ο Παναθηναϊκός για πολλές χρονιές έχει παρουσιάσει μια από τις καλύτερες άμυνες. Άλλωστε η ΑΕΚ χρωστάει στον Παναθηναϊκό τα παιχνίδια της στο Champions League. Γιατί, αν δεν είχε ο Παναθηναϊκός τόσο καλή άμυνα, η Ελλάδα δε θα έπαιρνε πολλούς πόντους και η ΑΕΚ θα έμενε στην Ελλάδα.

Η σπουδαιότερη και μεγαλύτερη ομάδα στο Champions League είναι η Ρεαλ Μαδρίτης. Παρ’ όλα αυτά η Ρεαλ τα τελευταία χρόνια δεν έχει καταφέρει να νικήσει τις ελληνικές ομάδες μέσα στην Ελλάδα. Με τον Παναθηναϊκό το 2001 έφερε 2-2 και με την ΑΕΚ το 2002 3-3.

Γκεράζη Μάριος

Βουβουτάς Στρατής

Α’ Γυμνασίου

 

 

Αθανασάκης Δημήτρης

Α’ Γυμνασίου

 

 

Οι εμφανίσεις των ελληνικών ομάδων στο Champions League

Φέτος, είναι η πρώτη χρονιά που η Ελλάδα συμμετέχει με τρεις ομάδες στο Champions League, τον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό και την ΑΕΚ.

Και οι τρεις ομάδες στους αγώνες που έχουν δώσει μέχρι σήμερα έχουν συλλέξει ελάχιστους βαθμούς, με αποτέλεσμα να έχουν αποκλειστεί από την επόμενη φάση της διοργάνωσης. Βέβαια, διατηρούν πιθανότητες για την είσοδο τους στο Κύπελλο Uefa.

Ο Παναθηναϊκός δεν έχει προσφέρει καλό ποδόσφαιρο στους αγώνες που έχει δώσει μέχρι τώρα και έχει μόνο ένα βαθμό, από την ισοπαλία που απέσπασε από την Ρέιντζερς εντός έδρας. Την πρώτη αγωνιστική δέχθηκε 5 τέρματα από την Manchester United παίζοντας κακό ποδόσφαιρο. Τη δεύτερη, έφερε ισοπαλία με την Ρέιντζερς 1-1 εντός έδρας αποδίδοντας καλό ποδόσφαιρο μόνο στο 2° ημίχρονο. Την τρίτη, έχασε εκτός έδρας από την Στουτγάρδη 2-0 παίζοντας μέτρια. Την επόμενη, έχασε 1-3 από την Στουτγάρδη εντός έδρας έχοντας παίξει καλά κατά το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, αλλά προδόθηκε από την άμυνα του. Την πέμπτη αγωνιστική ηττήθηκε από την Manchester United 0-1 μέσα στην έδρα του.

Η ΑΕΚ το μόνο θετικό αποτέλεσμα που έχει φέρει είναι η ισοπαλία στην πρώτη αγωνιστική εντός έδρας με την Deportivo La Coruna 1-1. Στη δεύτερη αγωνιστική υπέστη βαριά ήττα 4-0 από τη Μονακό. Στην τρίτη και την τέταρτη αγωνιστική έχασε απ( την Αϊντχόβεν 0-1 και 2-0 αντίστοιχα. Στην πέμπτη αγωνιστική έχασε 3-0 από την Deportivo La Coruna. Γενικά η ΑΕΚ είχε αναλαμπές παρουσιάζοντας σε κάποια διαστήματα καλό ποδόσφαιρο, αυτό όμως δε στάθηκε ικανό να της δώσει περισσότερους βαθμούς.

Τέλος ο Ολυμπιακός έχει 4 βαθμούς, από την νίκη με την Galatasaray και την ισοπαλία με τη Real Sociedad. Σε πολλά παιχνίδια ο Ολυμπιακός αδικήθηκε από το τελικό αποτέλεσμα, καθώς θα μπορούσε να είχε πάρει κάτι καλύτερο, όπως στο παιχνίδι με την Galatasaray στην Τουρκία, όπου δικαιούταν σαφώς τη νίκη, καθώς είχε χάσει σωρεία ευκαιριών. Επίσης, στο παιχνίδι με την Juventus εντός έδρας ο Ολυμπιακός δικαιούταν την ισοπαλία, αλλά στάθηκε άτυχος σε ένα σουτ του Pavel Nerved.

Συμπερασματικά, αν και η συμμετοχή τριών ελληνικών ομάδων στο Champions League αποτελεί διαφήμιση για τη χώρα μας εντούτοις δείχνει τη γύμνια των ελληνικών ομάδων απέναντι στις ξένες.

Τσουβαλάς Γιώργος

Γ’ Γυμνασίου

  

 

 

Ρεάλ Μαδρίτης, η βασίλισσα της Ευρώπης

Με στόχο να κατακτήσει αυτό που έχει πάρει τρεις φορές την τελευταία εξαετία αλλά της ξέφυγε πέρυσι, δηλαδή το Τσάμπιονς Λίγκ, ξεκινά η Ρεάλ. Η πληρότητα που παρουσιάζει μπροστά «τρομάζει»…  Ραούλ, Ζιντάν, Φίγκο, Ρονάλντο και Μπέκαμ συνθέτουν μια άκρως απειλητική επιθετικά πεντάδα, ικανή να διαλύσει οποιαδήποτε άμυνα.

Μερικοί από εσάς θα αναρωτιέστε, αν είναι έτσι, γιατί δεν της την χαρίζουν αυτήν τη διάσημη ασημένια κούπα, να την έχει σπίτι της, να πίνει το καφεδάκι της! Μην βιάζεστε, γιατί όσο και αν έψαξε η Ρεάλ, δεν κατάφερε να βρει τον στυλοβάτη της άμυνάς της. Για να δούμε λοιπόν αν θα καταφέρει ο «ιππότης» Ντέιβιντ Μπέκαμ να σώσει τη λευκή βασίλισσα της Ευρώπης.

Ιωακείμ Αλέξανδρος

Β’ Γυμνασίου

 

 

 

 

Ολυμπιακοί αγώνες

Η μεγαλύτερη αθλητική γιορτή των αρχαίων Ελλήνων ήταν οι Ολυμπιακοί αγώνες. Γινόταν προς τιμή των θεών σε τέσσερα μέρη της Ελλάδας. Τα Ολύμπια στην Ολυμπία, τα Πύθια στους Δελφούς, τα Ίσθμια στην Κόρινθο και τα Νέμεα στη Νεμέα. Ο κύκλος των τεσσάρων πανελληνίων αγώνων αποτελούσε μια περίοδο. Όποιος αθλητής κατάφερνε να νικήσει και τους τέσσερις ονομαζόταν περιοδονίκης, μια πολύ μεγάλη διάκριση. Θα έπαιρνε όλα τα στεφάνια. Αγριελιάς από την Ολυμπία, δάφνης από τα Πύθια, πεύκου από τα Ίσθμια και αγριοσέλινου από τα Νέμεα. Γι’ αυτό και κάποιος πέρσης αξιωματούχος, λίγο πριν αρχίσει η μάχη των Πλαταιών, είπε στον Μαρδόνιο: «Πως είναι δυνατό να νικήσουμε τους Έλληνες, αυτούς τους παράξενους ανθρώπους που δεν αγωνίζονται για να κερδίσουν χρυσάφι αλλά μονάχα ένα κλαδάκι αγριελιάς».

Οι αγώνες ήταν αποκλειστικά ανδρική υπόθεση. Η μόνη γυναίκα που παρακολουθούσε τους αγώνες ήταν η ιέρεια της θεάς Δήμητρας Χαμύνης, μιας παλιάς τοπικής θεότητας. Η μόνη γυναίκα που δεν τιμωρήθηκε γιατί παραβίασε τον κανονισμό ήταν η Ροδίτισσα Καλλιπάτειρα. Δεν τιμωρήθηκε γιατί προερχόταν από οικογένεια ολυμπιονικών.

Από το 1986 οι ολυμπιακοί αγώνες τελούνται κάθε 4 χρόνια σε διάφορες μεγάλες πόλεις του κόσμου, με τη συμμετοχή και γυναικών. Η ιδέα για την αναβίωση των αγώνων ανήκει στο Γάλλο βαρώνο ντε Κουμπερτέν, που την εισηγήθηκε για πρώτη φορά το 1892. Το 1894 συγκλήθηκε γι’ αυτό στο Παρίσι διεθνές αθλητικό συνέδριο και ορίστηκε επιτροπή για τη μελέτη του θέματος με πρόεδρο τον Έλληνα αντιπρόσωπο Βικέλα, που επικρότησε την ιδέα. Οι αγώνες τελέστηκαν ξανά για πρώτη φορά το 1896 στην Αθήνα. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν αθλητές από όλο τον κόσμο, εκτός από τους επαγγελματίες.

Λεοπούλου Μαριάννα

Α’ Γυμνασίου

Μπουρμπούλης Κώστας

Β’ Γυμνασίου

 

 

 

 

 

   ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

 

ΑΝΕΚΔΟΤΑ

 

Ο δάσκαλος:

- Εγώ διαβάζω, εσύ διαβάζεις, αυτός διαβάζει. Τι χρόνος είναι Μπόμπο;

- Χαμένος κύριε!

 

Η δασκάλα στο σχολείο:

- Όποιος απαντήσει στην ερώτηση που θα κάνω θα πάρει 10 και θα σχολάσει τώρα! Πόσους κόκκους άμμο έχει η έρημος Σαχάρα;

Κανείς δεν απαντάει. Την επόμενη η δασκάλα ξαναρωτάει:

- Πόσα κιλά νερό έχει ο Ατλαντικός Ωκεανός; Όποιος απαντήσει αυτήν την ερώτηση θα πάρει 10 και θα σχολάσει τώρα!

Και πάλι κανένας δεν απαντά. Την τρίτη μέρα η δασκάλα ξαναλέει: όποιος απαντήσει την ερώτηση που θα κάνω θα πάρει 10 και θα σχολάσει τώρα! Αμέσως ο Τοτός της πετάει μια σαΐτα και η δασκάλα ρωτά:

- Ποιος το έκανε;

Τότε ο Μπόμπος σηκώνει το χέρι του, χαιρετά τη δασκάλα και φεύγει.

 

Είναι ένας τυφλός κι εκεί που πηγαίνει κουτουλάει κατά λάθος κάποιον:

- Εεεεε, προσέξτε λίγο κύριε.

- Ωοοο, χίλια συγγνώμη, δε σας είδα, είμαι τυφλός ξέρετε.

- Κι εγώ τυφλός είμαι, λέει ο άλλος.

- Σοβαρά, ωραία τότε, τώρα, που γνωριστήκαμε να βλεπόμαστε.

Γκούζια Λίνα

Β’ Γυμνασίου

 

 

 

Μπαίνοντας στην κουζίνα η μαμά βλέπει τον Τοτό με μια μυγοσκοτώστρα στο χέρι.

- Μύγες κυνηγάς; του λέει

- Ναι.

- Σκότωσες καμία;

- Αμέ, δυο αρσενικές και δυο θηλυκές!

- Και πως τις ξεχωρίζεις;

Και ο Τοτός:

- Οι αρσενικές ήταν πάνω στο μπουκάλι της μπύρας και οι θηλυκές στο τηλέφωνο!!!

 

Μια ποντικίνα περπατάει στο δρόμο με το ποντικάκι της, όταν ξαφνικά πέφτουν μούρη με μούρη με μια γάτα! Η ποντικίνα αρχίζει αμέσως να φωνάζει:

- Γαβ! Γαβ! Γαβ!

Η γάτα εξαφανίζεται έντρομη και τότε η ποντικίνα λέει στο ποντικάκι της:

- Κατάλαβες τώρα γιατί χρειάζονται οι ξένες γλώσσες;

Κάσση Χριστίνα

Γ’ Γυμνασίου

 

 

Μια μέρα η γειτόνισσα του Τοτού τον παρακαλάει να της φυλάξει τα νεογέννητα τετράδυμα της, αλλά να μην τα πειράξει καθόλου. Όταν γύρισε η γυναίκα, ο Τοτός την ρωτάει πως μπορεί και τα ξεχωρίζει.

- Τοτό μου, αυτό είναι αδύνατον και για μένα που είμαι η μάνα τους!

- Κι όμως εγώ βρήκα τρόπο… Όταν τα χτυπάς στο κεφάλι βγάζουν διαφορετικό ήχο.

 

Ο Τοτός τηλεφωνεί στην αστυνομία:

- Τρέξτε γρήγορα, ο πατέρας μου εδώ και μια ώρα παίζει ξύλο μ’ ένα γείτονα!

- Και γιατί δε μας ειδοποίησες νωρίτερα;

- Γιατί μέχρι τώρα νικούσε ο πατέρας μου!!!

Κούρκουλου Κατερίνα

Γ’ Γυμνασίου

 

 

Ο γιατρός συνιστά στο χοντρό πελάτη του να κάνει μια βόλτα με ποδήλατο κάθε πρωί.

-Θα το ήθελα πολύ, απαντάει ο χοντρός κύριος. Το θέμα  είναι ποιος θα με σπρώχνει.

 

Ο εισαγγελέας ρωτάει το μελλοθάνατο, λίγο πριν την εκτέλεσή του:

-Ποια είναι η τελευταία σου επιθυμία;

-Θέλω  να φάω μανιτάρια, απαντάει εκείνος.

-Τι επιθυμία είναι αυτή; απορεί ο εισαγγελέας.

-Επί 50 χρόνια που ζω δεν τόλμησα να δοκιμάσω, απαντά ο μελλοθάνατος, από φόβο μήπως δηλητηριαστώ. Τώρα επιτέλους μπορώ να τα φάω άφοβα. Έτσι και αλλιώς χαμένος είμαι…

Ράπαϊ Νίκος

Α’ Γυμνασίου

 

 

 

Γιατί οι Έλληνες δεν ήταν ύποπτοι για την επίθεση στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης;

- Οι έλληνες θα έχαναν και τις τέσσερις πτήσεις.

- Κατά τη διάρκεια της πτήσης θα ήταν απασχολημένοι με τις αεροσυνοδούς.

- Οι Έλληνες δε μιλάνε ποτέ στο κινητό, στέλνουν SMS.

- Είναι αδύνατον για 18 Έλληνες να συνεννοηθούν μεταξύ τους.

- Η πιο σπουδαία υπόθεση για τους Έλληνες είναι το ποδόσφαιρο.

Τσουβαλάς Γιώργος

Γ’ Γυμνασίου

 

 

 

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

 

 

                                                                          

ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ

1.   Τρόπος εξέτασης των μαθητών στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

2.   α) Βεβαίως, σίγουρα.  β) Φαγητό κυλινδρικού σχήματος με γέμιση κρέατος.  γ) « …. της Ελλάδας» λένε οι πολιτικοί όταν απευθύνονται στα πλήθη.

3.   α) Το όνομα της Παναγίας.   β) Τρώω, στα αγγλικά.   γ) Όμοια σύμφωνα.

4.   Το όνομα της γυναίκας του Όθωνα, που ήρθε ως βασιλιάς της Ελλάδας το 1832.

5.   α) Ηφαίστειο της Ιταλίας.   β) Όμοια φωνήεντα.

6.   Το στυλό, στα αγγλικά.

7.   α) Επανάληψη του ήχου, λόγω ανάκλασής του σε μακρινό εμπόδιο.   β) «Αυτός έχει ….» λέμε για κάποιον που είναι ορεξάτος, χαρούμενος.

8.   α) Το 13ο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου.    β) « … Κύριε φυλακί τω στόματί μου» λέει ένας ψαλμός.

      γ) Άλλη λέξη για το βιώνω (αντίστροφα).

9.   α) Όμοια φωνήεντα   β) «Τα …. δεν κάνουν τον παπά» λέει η λαϊκή σοφία.  γ) Το τμήμα του χριστιανικού ναού στο οποίο βρίσκεται η Αγία Τράπεζα.

10. α) Χειμερινό σπορ.   β) Με αυτό συμπεραίνουμε.    γ) Το εντάξει, στα αγγλικά.

11. Πάνω σε αυτό θέλουν να ανέβουν οι ορειβάτες.

12. Ποδοσφαιρική ομάδα της Ιταλίας, που πέρυσι κατέκτησε το ιταλικό πρωτάθλημα.

 

ΚΑΘΕΤΑ

1.   α) Φρούτο που διευκολύνει την πέψη.    β) Όμοια σύμφωνα.

2.   α) Ανατολίτικο φαγητό.    β) Νησί του Αιγαίου, στο οποίο βγαίνει η μαστίχα.

3.   α) Μέσα σε αυτόν ζούμε.    β) «Τάι   ….   Ντο»  είναι ένα είδος πάλης.

4.   α) Αυτός, στα γαλλικά.    β) Τρία, στα αγγλικά

5.   α) « ….  Ελένη»  Αυτή αποτέλεσε την αφορμή του Τρωικού πολέμου.    β) Τα αρχικά του εθνικού μας αερομεταφορέα.

      γ) « ..  Βασιλόπουλος»  Αλυσίδα super market.

6.   α) Άρνηση, στα αγγλικά.     β) Δωμάτιο στο οποίο γίνονται μαθήματα.

7.   α) Ίδιο με το 4α κάθετα.    β) « ….  ….  Σταύρωσον Αυτόν» φώναζαν οι Ιουδαίοι έξω από το Πραιτόριο προς τον Πιλάτο, ζητώντας την σταύρωση του Ιησού Χριστού.

8.   α) Το σύνολο των συγγενικών μας προσώπων.   β) Νησί των Δωδεκανήσων (στην αιτιατική).   γ) Η τέχνη, στα αγγλικά.

9.   α) Πάνω σε αυτό τρώμε.    β) Όμοια φωνήεντα.

10. α) « ..  Καπόνε» Γνωστός μαφιόζος.    β) Το 6ο γράμμα της αγγλικής αλφαβήτου.    γ) Σύντομο …. εσύ

11. α) Τα γυναικεία παπούτσια έχουν πιο μεγάλο από το ανδρικό.    β) Δυσκολεύεται να το πει ένας ψευδός.

12. α) Μεγάλη ελληνική ποδοσφαιρική ομάδα    β) Σε αυτό το δάνειο επιστρέφουμε ακριβώς όσα χρήματα δανειστήκαμε.

  

ΛΥΣΕΙΣ

Σταυρόλεξο: ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ 1.Διαγωνίσματα 2.Αμε-Ρολό-Λαέ 3.Μαρία-Ιτ-Κκ 4.Αμαλία 5.Αίτνα-Υυ 6.Πεν 7.Ηχώ-Κέφια  8.Νι-Θου-Ωζ 9.Οο-Ράσα-Ιερό 10.Σκι-Αρα-Οκ 11.Όρος 12.Γιουβέντους  ΚΑΘΕΤΑ 1.Δαμάσκηνο-Γγ 2.Ιμάμ-Χίος 3.Αέρας-Κβο 4.Ιλ-Θρι 5.Ωραία-Οα-Αβ 6.Νο-Αίθουσα 7.Ιλ-Άρον 8.Σοι-Κω-Αρτ 9.Τραπέζι-Οο 10.Αλ-Εφ-Συ 11.Τακού